16 - 18
Μαρτίου 2019METROPOLITAN EXPO

H αναπτυσσόμενη αγορά της Ινδίας στο επίκεντρο της 5ης FOOD EXPO

Με την παρουσία 26 Ινδών αγοραστών και της Ινδής πρέσβειρας, πραγματοποιήθηκε, στο πλαίσιο του Food Export Summit, ειδική εκδήλωση για την ινδική αγορά και τις ευκαιρίες που παρουσιάζει για τα ελληνικά Τρόφιμα και Ποτά.

Η FOOD EXPO 2018 στήριξε αποτελεσματικά τις προσπάθειες όσων παραγωγικών επιχειρήσεων ενδιαφέρονται να εξάγουν στην ινδική αγορά, ακολουθώντας μία σειρά στοχευμένων δράσεων. Για την ακρίβεια, στα πλαίσια της ημερίδας Food Export Summit, που διοργάνωσε η FOOD EXPO σε συνεργασία με τον ΣΕΒΕ (Σύνδεσμος Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος), μία ολόκληρη ενότητα ήταν αφιερωμένη στις προοπτικές ανάπτυξης συνεργασίας των χωρών της Ινδίας και της Ελλάδας όσον αφορά τον κλάδο των Τροφίμων και των Ποτών.

Καίρια ζητήματα που αφορούν τις δύο αυτές αγορές (νομοθεσία, όροι και προϋποθέσεις, δυσκολίες αλλά και προοπτικές) και τους τρόπους με τους οποίους μπορούν στο μέλλον να αυξηθούν οι εξαγωγές των ελληνικών προϊόντων προς την Ινδία, βρέθηκαν στο επίκεντρο της ημερίδας. Σκοπός της συγκεκριμένης πρωτοβουλίας ήταν να ανοίξει τον δρόμο στις ελληνικές επιχειρήσεις τροφίμων και ποτών για την αγορά της Ινδίας, μία αγορά η οποία αναπτύσσεται ταχύτατα και στην οποία επενδύουν εταιρίες κολοσσοί της παγκόσμιας οικονομίας, καθώς με 13 εκ. καταστήματα λιανικής, αποτελεί μία μοναδική ευκαιρία για αυτές να αναπτύξουν την εξωστρέφεια τους και να αυξήσουν τις εξαγωγές τους.
Food Expo 2018 - Food export summit

1. Η Πρέσβειρα της Ινδίας, Shamma Jain, 2. Ο κ. Θεόδωρος Φούρλας, Regional Director Joint Ventures της CHIPITA στην Ινδία

Κορυφαίοι Έλληνες και Ινδοί εισηγητές βρέθηκαν στο βήμα της ημερίδας
Κορυφαίοι εισηγητές από τον διπλωματικό κλάδο, όπως ο Βασίλης Σκρόνιας ( Γενικός Σύμβουλος Οικονομικών & Εμπορικών Υποθέσεων, Β΄ Προϊστάμενος Γραφείου Οικ. & Εμπ. Υποθέσεων Νέου Δελχί - Πρεσβεία της Ελλάδος στην Ινδία), ανέλυσαν καίρια θέματα που αφορούν τις εξαγωγικές δυνατότητες των εγχώριων προϊόντων παραγωγής, ενώ ελληνικές εταιρείες που έχουν αναπτύξει ήδη μία εξαγωγική δράση στην αγορά της Ινδίας μίλησαν για τις δυσκολίες που αντιμετώπισαν, αλλά και για τα οφέλη αυτής της επιχειρηματικής κίνησης.

Παράλληλα, o Πρώτος Γραμματέας, Διευθυντής Εμπορίου & Οικονομικών υποθέσεων – Ινδία – Μπαγκλαντές – Σρι Λάνκα, Αντιπρόσωπος της ΕΕ στην Ινδία κύριος Damien Kaminski, μίλησε, μέσα από μαγνητοσκοπημένη ομιλία, για το εμπόριο ΕΕ/Ινδίας στα τρόφιμα & τον γεωργικό τομέα και συγκεκριμένα για τα προβλήματα πρόσβασης των Ευρωπαϊκών & Ελληνικών τροφίμων (πχ ακτινίδια, μήλα κλπ) στην Ινδική Αγορά αλλά και για τις προοπτικές που διαφαίνονται για τα Ευρωπαϊκά & Ελληνικά Τρόφιμα ή Ποτά στην Αγορά της Ινδίας.

Eπίσης, ο κύριος Ashu Garg, Managing Partner της Aamaya Impex, εκπροσωπώντας με την παρουσία του και την ομιλία του τους Ινδούς hosted buyers που επισκέφτηκαν την έκθεση με σκοπό να γνωρίσουν από κοντά τις ελληνικές επιχειρήσεις παραγωγής και εμπορίας τροφίμων και ποτών αλλά και τα υψηλής διατροφικής και γαστρονομικής αξίας ελληνικά προϊόντα, εξήγησε μεταξύ άλλων ποια ελληνικά προϊόντα έχουν περισσότερη ζήτηση στην ινδική αγορά, αναδεικνύοντας ως κορυφαία το ελαιόλαδο και το κρασί. Τέλος, κάλεσε τις ελληνικές επιχειρήσεις να επισκεφτούν την Ινδία για να γνωρίσουν και αυτοί από κοντά την αγορά της και τις ιδιαιτερότητες που μπορεί να έχει έτσι ώστε να καταφέρουν να καταρτίσουν ένα σωστό και αποτελεσματικό επιχειρηματικό πλάνο.

Τέλος, η πρέσβειρα της Ινδίας στην Ελλάδα, Shomma Jain, στην εισήγηση της με θέμα “Ινδία: ένας σημαντικός παραγωγός τροφίμων”, μίλησε μεταξύ άλλων, τις τεράστιες ευκαιρίες που υπάρχουν για την προώθηση διμερών εταιρικών σχέσεων μεταξύ της Ινδίας και της Ελλάδας στους κρίσιμους τομείς της γεωργίας, των τροφίμων και των ποτών, καθώς και της Αγιουρβέδα, ενώ η κυρία Ιωαννίδου Σταυρούλα, Εμπειρογνώμων του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης, Διεύθυνση προστασίας φυτικής παραγωγής, τοποθετήθηκε γύρω από τα “Φυτοϋγειονομικά εμπόδια στο εμπόριο των ελληνικών προϊόντων προς την Ινδία.

Η εμπειρία της Chipita στην ινδική αγορά
Εξαιρετικά ενδιαφέρουσα ήταν και η εισήγηση του κ. Θεόδωρου Φούρλα, Regional Director Joint Ventures της CHIPITA στην Ινδία, ο οποίος σημείωσε μεταξύ άλλων ότι η Ινδία διαθέτει το μεγαλύτερο δίκτυο καταστημάτων λιανικής σε όλο τον κόσμο, με 13 εκ. σημεία πώλησης. Απ’ αυτά το 9% κατέχει το οργανωμένο εμπόριο, το οποίο «τρέχει» με ρυθμούς ετήσιας ανάπτυξης 20 έως 25%! Τέλος, τόνισε πως βασικές προϋποθέσεις για τη διείσδυση μιας επιχείρησης στην τεράστια ινδική αγορά είναι το τρίπτυχο Προσιτή τιμή, Διαθεσιμότητα με ένα ισχυρό δίκτυο διανομής και Προσαρμοστικότητα στις διατροφικές συνήθειες του Ινδού καταναλωτή.
H αναπτυσσόμενη αγορά της Ινδίας στο επίκεντρο της 5ης FOOD EXPO

Γαστρονομικό πάντρεμα των δύο χωρών
Στο τέλος της ημερίδας 26 σημαντικοί Ινδοί αγοραστές, που παρακολούθησαν και συμμετείχαν στην συγκεκριμένη ημερίδα, είχαν τη δυνατότητα να δοκιμάσουν ινδικό φαγητό παρασκευασμένο από ελληνικές Α’ ύλες, σε μία προσπάθεια της έκθεσης να αναδείξει τις μεγάλες προοπτικές και δυνατότητες της διείσδυσης των ελληνικών προϊόντων στην αγορά της Ινδίας. Συγκεκριμένα, οι Ινδοί buyers δοκίμασαν ρύζι Biryani με λαχανικά και κρόκο Κοζάνης, στήθος κοτόπουλο Malai σε κύβους μαριναρισμένο με ελαιόλαδο και γιαούρτι, Paneer Pakora με γραβιέρα Κρήτης και Daal με μαστίχα Χίου.